måndag 26 juni 2017

Bill Sweatt: "Jag tror att jag kommer passa in bättre i HV71"

Bill Sweatt betraktades som en prestigevärvning när han hamnade i Luleå för två år sedan, varpå LHF-sejouren blev tämligen misslyckad i paritet till de höga förväntningarna.

Jänkaren - som ryktades vara på väg till Schweiz - tror att han kommer passa bättre i Jönköpingslaget än i Luleå.
- Personligen är jag rätt nöjd med mina år i Luleå rent spelmässigt. Första året skadade jag mig och var borta en stor del av säsongen. När jag kom tillbaka och säsongen efter tyckte jag att det gick bra med spelet men hela laget hade svårt att göra mål så det var svårt att få poäng. Det kan du se även på andra killar i laget som ofta gör mycket poäng, de hade inte heller så mycket poäng. Spelet var lite annorlunda i Luleå jämfört med Brynäs också. Jag passar bättre in i den typen av hockey som Brynäs spelade när jag var där och det är den typen av hockey som HV71 spelar också. Min största styrka är ju min fart så jag tror att jag kommer passa in bättre i HV71 som ju vill spela med mycket fart och med puckinnehav, säger Bill Sweatt till Jönköpings-Posten.

Sweatt missar SHL-inledningen av skatteskäl, men kommer ha möjlighet att vara med i ett par bortamatcher i Champions Hockey League-sammanhang dessförinnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar