måndag 22 maj 2017

Sportchefen: "Jag vill hävda att den tilltänkta toppen i västra inte är sämre än den tilltänkta toppen i södra"

Borlänge siktade högt i fjol, men det blev respass redan i Play Off 1 för masarna, som spelade kvalseriehockey så sent som säsongen 2015/2016.

Nu är siktet inställt på revansch och det ser lovande ut vad beträffar lagbygget.

Lucas Venuto utgör en av några högintressanta nyförvärv.

Sportchefen Mats "Horndal" Johansson har litat på referenserna när det gäller Kristianstadsbekantingen.
- Det är den ende som jag inte sett eller träffat och det är kanske inte heller min grej. Jag brukar alltid vilja träffa spelare och bilda mig en uppfattning om människan. Det är en chansning, men om vi får en spelare som gör 20 mål har vi lyckats, säger BHF:s starke man till Mjörnbergs Trashtalk.

Johansson räknar med att konkurrensen kommer bli knivskarp i toppskiktet av den västra serien.
- Det är bara spekulationer så länge vi inte har spelat, men jag vill hävda att den tilltänkta toppen i västra inte är sämre än den tilltänkta toppen i södra. Västerås kommer naturligtvis bli bra, Skövde blir betydligt bättre och Mariestad ser ut att bli ungefär lika bra som ifjol, säger "Horndal".

***

Speltips varje dag och Sveriges bästa bettingchatt på Spelsnack.se

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar