tisdag 2 maj 2017

Södertäljes tränare är självkritisk

Mats Waltin har som bekant blivit rejält ifrågasatt av många - inte minst Södertäljes spelare.

SSK-tränaren ser ödmjukt på kritiken och är självkritisk efter en säsong som var på väg att sluta i total katastrof för anrika Sportklubben.

Waltin om vad som gick fel.
- Om vi börjar med de rekryteringar som gjordes, så känner jag att de inte var okej. Det var en stor del i det hela. Det andra som jag känner inte heller har blivit som förväntat, som är mitt ansvar, är att få laget att utvecklas så att vi blir ett slagkraftigt allsvenskt lag, säger Södertäljes tränare till LT.

Den rutinerade tränaren anser även att det finns detaljer att ändra på när det gäller ledarskapet.
- Det finns saker som jag absolut är väldigt mån om att korrigera i mitt ledarskap. Jag har försökt vara noga med min självanalys, och därmed också varit självkritisk. Det finns också saker som jag känt att jag ska korrigera, och mycket är naturligtvis utifrån de man jobbar tillsammans med. Sen känner jag att jag inte behöver fördjupa mig mer än så. Jag vill vara noggrann med att gränsen går där, man håller det internt i gruppen. Jag är väldigt mån om att ha den integriteten gentemot spelarna, säger Mats Waltin till tidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar