torsdag 11 maj 2017

Skellefteå-nyförvärvet: "För mig så finns det en viss skatteproblematik"

Skellefteå offentliggjorde nyförvärvet av Matt Anderson, tillika en av de vassaste centervärvningarna inför SHL 2017/2018 hittills, under onsdagen.

Den KHL-meriterade jänkaren anser att beslutet att välja SKE var enkelt.
- Jag har haft två bra år i Djurgården men så fort Skellefteå hörde av sig och visade intresse så var det ett relativt enkelt val. Det är en av de bästa organisationerna i ligan och ett lag med väldigt många bra spelare och som verkligen spelar för att vinna - och jag vill vinna, det är därför jag håller på, säger 34-åringen till Norran.

Spetscentern om det faktum att kontraktet bara sträcker sig över en säsong.
- För mig så finns det en viss skatteproblematik samtidigt som en ettårig lösning var det som kändes bäst för både mig och klubben, säger Matt Anderson till tidningen.

Djurgårdsbekantingen har svarat för 74 poäng på 102 SHL-matcher under sina två år i Dif-tröjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar