måndag 15 maj 2017

Publikfavoriten gör comeback i Blekinge-laget

Sebastian "Basse" Magnusson lämnade Kallinge/Ronneby för spel i seriekonkurrenten Kristianstad den gångna säsongen.

Nu är den hårt jobbande forwarden tillbaka i Krif.

Växjö-produkten med de allsvenska meriterna om beslutet att återvända till Blekinge-klubben.
- Jag trivdes bra i Kristianstad men jag hann inte riktigt med livet utanför hockeyn. Jag pendlade varje dag vilket till slut blev påfrestande och jag träffade knappt min sambo. Samtidigt fick jag en härlig känsla när jag snackade med Micke Johansson efter säsongen och tycker verkligen det ska bli jävligt roligt att "komma hem" igen! säger Sebastian Magnusson till Kallinge/Ronnebys hemsida.

Magnusson svarade för 19 poäng på 49 matcher i fjol och representerade Krif i fem säsonger i följd innan han sajnade med Kristianstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar