lördag 20 maj 2017

Patrik Klüft hjälper Hockeyettan-klubben

Patrik Klüft - som bland annat har ett förflutet som tränare i Kallinge/Ronneby - är tillbaka på Hockeyettan-nivå.

Den här gången handlar det om ett åtagande som koordinator i Östersund.

Sportchefen Mikael Eriksson om rekryteringen.
- Det är jättekul att få in en sådan som Patrik Klüft i föreningen, med allt vad han står för. Jag har haft kontakt med Patrik sedan förra året och arbetat för att hitta något form av samarbete. Det känns oerhört spännande att presentera den här lösningen som vi tycker är ett nytänk, säger Östersunds sportchef till klubbens hemsida.

Huvudtränaren Kjell-Åke Andersson ser fram emot att samarbeta med Patrik Klüft.
- Den största anledningen till varför jag tackade "ja" är att jag får jobba nära Jörgen Själin och Karl Björklund så att vi tillsammans kan utveckla föreningen sportsligt. Även att ha ett samarbete med Patrik Klüft tilltalar mig som tränare. Jag känner att vi tillsammans kan göra något väldigt bra av det här, säger han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar