tisdag 16 maj 2017

Norrmannen om förhandlingarna med Leksand: "De ville sänka min lön väsentligt"

Henrik Haukeland fick ett bud av Leksand efter degraderingen, varpå norrmannen valde att tacka nej.

Därefter hörde LIF - som har valt att satsa på Tex Williamsson (lån från Malmö) och Jonas Arntzen - aldrig av sig, berättar han för Dalarnas Tidningar.

Lönen var orsaken till att norrmannen tackade nej till budet.
- Jag såg framför mig att spela kvar i Leksand hela tiden. Utan att gå in på detaljer, de ville sänka min lön väsentligt. Jag kan säga att jag hade långt ifrån någon topplön i SHL. Utan att säga för mycket, men jag ville ha ungefär samma lön i SHL som Hockeyallsvenskan om jag skulle vara etta, säger Henrik Haukeland till tidningen.

Haukeland känner dock inget agg mot Leksand, utan har bara gott att säga om klubben och fansen, samtidigt som 22-åringen hoppas på en comeback i LIF någon gång i framtiden, berättar han för Dalarnas Tidningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar