måndag 29 maj 2017

Miljardären om det ekonomiska stödet till Luleå: "I dag ser jag inget slut på det här"

Minecraft-miljardären Jakob Porser - som började bidra med stora pengar till Luleå för två år sedan - har för avsikt att fortsätta stötta LHF även långsiktigt.

Luleå-sonen om engagemanget.
- De får en fast summa av mig varje säsong. Och i dag ser jag inget slut på det här, säger Jakob Porser till Expressen.

Porser har, till skillnad från många andra finansiärer i svensk idrott, inga krav på hur pengarna ska användas.
- Jag vill ju att det här ska vara något bra på lång sikt för Luleå Hockey. Jag tror inte på modellen att kasta in en säck pengar med kortsiktiga krav, säger LHF-finansiären.

Jakob Porser vill inte gå in på exakt hur mycket pengar det handlar om, men tydliggör att klubben inte står och faller med hans deg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar