måndag 15 maj 2017

Leksandsstjärnan: "Ärligt talat vet jag inte vad de får ut av att skicka privata hot"

Många Leksandssupportrar har varit kritiska till det faktum att Mattias Ritola har brutit kontrakt tidigare och många trodde att så skulle bli fallet även i år, varpå han beslutade sig för att köra vidare i LIF, degraderingen till trots.

Leksandsforwarden om kritiken.
- Jag bor ju här, självklart har jag hört det liksom. Fans för mig är de som älskar laget, som alltid stöttar oss och alltid står bakom oss. Sen kommer det alltid finnas nättroll. Ärligt talat vet jag inte vad de får ut av att skicka privata hot, säger Mattias Ritola till Siljan News.

Det har gått så långt att även Ritolas familj har fått motta hot.
- Jag har fått mycket skit, det kan jag säga, helt klart. Både jag och min familj. Den delen kan jag inte riktigt förstå vad de vill få ut av. Men å andra sidan har jag även fått höra väldigt mycket positivt också. Så det blir ju de kommentarerna man försöker lyssna på. Sen det som skrivs på sociala medier, jag är inte aktiv någonstans så där kan de fortsätta skriva hur mycket de vill. Vissa grejer gick för långt den här gången, så är det, säger 30-åringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar