tisdag 16 maj 2017

Karlskronas nye sportchef: "Om jag begärt 100 000 kronor i månadslön hade jag nog inte suttit här"

Patric Larsson - som har ett förflutet i Tingsryds organisation - presenterades som Karlskronas nye sportchef förra veckan.

NHL-backen Oliver Ekman Larssons pappa betraktas av vissa som ett "lågbudgetalternativ" för ekonomiskt pressade KHK.

Larsson om ovanstående.
- Jag kan ta frågan, men jag vill ju tro att jag var en kandidat på sportsliga grunder. Om jag begärt 100 000 kronor i månadslön hade jag nog inte suttit här. Så är det bara, men jag tror ju inte att Karlskrona HK var ledset för att jag var billigare än så. Jag gör inte detta för pengar. Faktum är att jag sa upp mig från mitt gamla jobb redan efter första träffen med KHK, säger Patric Larsson till Blekingesport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar