måndag 15 maj 2017

Hockeyettan nästa för Skellefteå-talangen

Jonathan Stålberg lämnar Skellefteås organisation för spel i Hockeyettan. Det handlar om Vimmerby.

Den 19-årige målvakten om beslutet att välja VH.
- Det ska bli riktigt kul att komma till Vimmerby. Det är en klubb jag hört mycket gott om, och jag vet att klubben har höga ambitioner. Jag gör min första säsong som senior, och det var till den södra hockeyettan jag ville. Det fanns lite annat att välja på, men Vimmerby kändes bäst, säger Jonathan Stålberg till klubbens hemsida.

Sportchefen Daniel Stolt om SKE-produkten.
- Det är en stor och vältränad målvakt som vi har fått mycket goda referenser på. Han har framtiden för sig och har egna ambitioner att nå en hög nivå. Vi tror att han har alla möjligheter att visa sin kapacitet direkt när kommande säsong drar igång, säger Vimmerbys sportchef.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar