lördag 27 maj 2017

Back med allsvenska meriter till Blekinge-laget

Kallinge/Ronneby har för närvarande 17 kontrakterade spelare. Hemvändaren Filip Mingotti utgör det senaste namnet.

Den 23-årige backen är därmed tillbaka i moderklubben, som han var utlånad till under en del av säsongen 2014/2015.

Mingotti är bokförd för 33 allsvenska bataljer i Karlskrona-tröjan och tillhörde Asplöven i fjol.

Filip Mingotti om beslutet att återvända till Krif.
- Mina två senaste säsonger i Vimmerby och Asplöven har varit utvecklande både på isen och utanför. Min senaste säsong i Asplöven var lärorik på sitt sätt. Jag fick vara med om en vinter som jag aldrig varit med om innan. Det ska bli jättekul att komma hem och spela i min moderklubb igen. Det som gjorde att jag valde Krif är att jag kände att jag ville komma hem och spela och att Krif är en förening som vill slåss om en plats upp till allsvenskan och den resan vill jag vara med på, säger han till klubbens hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar