söndag 28 maj 2017

Anton Mylläri: "Det har tagit lite för lång tid att nå SHL"

Anton Mylläri betraktades som en genuin stortalang för flera år sedan och mycket talade för att Västerås-produkten skulle hamna på en väldigt hög serienivå i ett tidigt skede av karriären, varpå det dröjde ända till i år innan 26-åringen fick sitt först kontrakt i en bättre serie än HockeyAllsvenskan.

Malmö-nyförvärvet är självkritisk i sammanhanget.
- Det har tagit lite för lång tid att nå SHL. Min utvecklingskurva har inte gått spikrakt uppåt och jag har gått lite omvägar. Det har jag blivit starkare av mentalt. Och som jag har sagt flera gånger tidigare; min fysiska status var för dålig och jag var inte tillräckligt seriös med hockeyn. Trodde att jag kunde leva på min talang men det krävs mycket noggrannhet för att lyckas, vilket jag insåg till slut, säger den före detta VIK-backen till VLT.

Mylläri fick det stora genombrottet under den andra sejouren (2015-2017) i Västerås, där han var en av lagets viktigaste backar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar