lördag 13 maj 2017

Anton Holm: "Det handlade inte om att få mycket mer pengar som jag hört att många tror"

Det faktum att Södertälje-kuggen Anton Holm inte blir kvar i laget beror inte på att han har krävt en kraftig löneökning.

Den 26-årige forwardens svar på frågan om vad han förhandlade med SSK om.
- Ja, jag vet inte hur mycket jag ska säga om det. Men det handlade inte om att få mycket mer pengar som jag hört att många tror. Jag skulle få en löneökning på tusen kronor. Jag vet inte hur mycket jag ska avslöja summor men det handlar inte om mycket pengar, säger Anton Holm till LT.

LT och Hockeypuls upper att Anton Holm erbjöds en löneökning på tusen kronor och en total månadslön på 26.000.

Holm vill inte bekräfta uppgifterna om lönen, men lyfter fram reseersättningen.
- Det enda jag sa att jag ville ha var reseersättning. Jag pratade med Pernhem om det och då sa han att han skulle kolla det och återkomma. Sedan fick jag ett sms i onsdags där han skrev att jag inte skulle erbjudas något nytt kontraktsförslag, säger målskytten till LT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar