tisdag 11 april 2017

Luleås spetsnyförvärv: "Vill vara en ledande spelare, både i omklädningsrummet och ute på isen"

Först Niklas Olausson. Därefter Daniel Sondell och nu senast Patrick Cehlin.

Luleå har med andra ord redan förstärkt laget med tre spetsspelare inför nästa säsong.

Cehlin om beslutet att välja LHF.
- Jag tyckte att det som "Skuggan" (Stefan Nilsson) och Uffe (Engman) presenterade lät spännande. Den rollen som jag trivs bra i och gärna vill ha, den ser de mig i. Sen är det mycket hårt jobb som krävs för att man ska få den rollen. Men de ser mig som den spelaren jag vill vara, säger den 25-årige forwarden till NSD/Kuriren.

Djurgårdsbekantingen om den offensiva rollen.
- En ledande spelare, både i omklädningsrummet och ute på isen. Framför allt med mina offensiva kvaliteter, men även med mitt hårda jobb. Det var därför jag kände att Luleå kunde vara en bra fit, säger Patrick Cehlin till NSD/Kuriren.

Den före detta Rögle-forwarden med Tre Kronor-meriterna - som missade en stor del av den gångna säsongen på grund av skadebesvär - fick det stora genombrottet på SHL-nivå säsongen 2015/2016 genom att mäkta med 36 poäng (varav 20 baljor) på 52 matcher.

Spelbolaget dubblar din insättning upp till 2 000 kr

Sätt in 2 000 kronor, få 4 000 kronor att spela för hos spelbolaget 10Bet.

Klicka här för att hämta bonusen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar