fredag 10 mars 2017

Viktor Amnér tror på SHL-spel med Mora: "Jag tycker att vi är mycket bättre"

Leksand är favoriter i SHL-kvalet mot Mora, men backkuggen Viktor Amnér anser att MIK har ett vassare lag och bättre grundförutsättningar i matchserien.

Den offensivt skicklige backen är inte imponerad av LIF.
- Jag tycker att vi är mycket bättre. Jag har kollat på Leksands sista matcher här och njae, det har inte sett speciellt bra ut. Jag tror att vi kommer med en jäkla fart och form nu. Det blir heta derbyn, säger Viktor Amnér till Dalarnas Tidningar.

Stjärnbacken anser att Mora har ett bättre passningsspel och en bättre matchplan, berättar han för tidningen.

Amnér var med om att ta upp Leksand till SHL förra året och inledde säsongen i Luleå, blev utlånad till Karlskrona, varpå han värvades till Mora - där han varit en mycket framträdande spelare.

Har du tråkigt? Casumo vill utrota tristessen! Hämta 200 gratissnurr

Har du tråkigt? Hos Casumo får du 200 gratissnurr och hela €1 200 i bonus.

Klicka här för att hämta dina free spins hos Casumo!

1 kommentar:

Anonym sa...

På papperet är Leksand bättre.
Men de kommer från en katastrofal avslutning av SHL där spelarna närmast uppträtt paralyserat eller helt uppgivet.
Mora kommer med ett megasjälvförtroende efter att ha kört över Karlskoga som är ettjobbigt lag att möta.
För mig är Mora hyfsat stora favoriter.
Motivation och självförtroende slår klass 8 dar i veckan. Och så mkt skiljer nog inte i klass heller.
Men lön har jag förstått!
Jävligt bra gjort Mora.
Vad blir SHLs nästa drag om Leksand åker ur och AIK bommar att gå upp? AIK lär inte slå Rögle.
Ska bli spännande att följa en ny regeländring...
Ett visst antal korvar måste grillas under match? Oavsett om de säljs eller ej.
Här fick ni ett förslag från Karlskrona. ;-)

Skicka en kommentar