lördag 18 mars 2017

Modo-kuggen har ett optionsår i kontraktet

Det är långt ifrån säkert att Modo får behålla Patrik Karlkvist. Nyckelforwarden har ett optionsår i kontraktet.

Den 24-årige målskytten om ovanstående.
- Det är inget annorlunda jämfört med andra kontrakt tror jag, även om jag inte i detalj vet hur andra spelares kontrakt ser ut. Det är ett slags optionsår. Jag får välja om jag vill vara kvar eller om jag vill bryta det nu, säger Patrik Karlkvist till Örnsköldsviks Allehanda.

Karlkvist säger sig inte ha koll på exakt när han måste bestämma sig, men tror att det är relativt snart, berättar Modo-liraren för tidningen.

Södertälje-produkten svarade för 38 poäng - varav 20 fullträffar - på 50 matcher den gångna säsongen, vilket bara Henrik Björklund överträffade av Modo-spelarna.

Spelbolaget dubblar din insättning upp till 2 000 kr

Sätt in 2 000 kronor, få 4 000 kronor att spela för hos spelbolaget 10Bet.

Klicka här för att hämta bonusen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar