torsdag 26 januari 2017

Mattias Ritola: "Får vi hålla i det här tror jag att L­eksands IF snart är ett topplag i SHL"

Leksand krigar i SHL:s bottenskikt och nyförvärvet Mattias Ritola har - bortsett från förra säsongen i namnkunniga Skellefteå - aldrig spelat i ett topplag i den svenska högstaligan.

Den offensivt skicklige forwarden har dock goda förhoppningar om att LIF ska bli ett topplag i SHL på sikt.

Ritola är laddad inför comebacken i maslaget.
-  Ja, det är en fantastisk känsla. Jag ser fram emot att hjälpa laget nu i SHL. Jag vill verkligen hoppa på den resa som laget gjort, och gör, den här säsongen. De krigar verkligen för varandra. S­edan ser jag det här på lång sikt. Föreningen är på gång och får vi hålla i det här tror jag att L­eksands IF snart är ett topplag i SHL, säger Mattias Ritola till Sportbladet.

Mattias Ritola lämnade Leksand efter degraderingen för två år sedan och har, utöver SKE, hunnit med att lira i den schweiziska högstaligan.

Har du tråkigt? Casumo vill utrota tristessen! Hämta 200 gratissnurr

Har du tråkigt? Hos Casumo får du 200 gratissnurr och hela €1 200 i bonus.

Klicka här för att hämta dina free spins hos Casumo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar