fredag 27 januari 2017

Kristianstadsnyförvärvet om Södertälje: "Trivdes inte så bra i laget, eller i staden"

AHL-meriterade Axel Blomqvist - som misslyckades i Södertälje - ser fram emot att ta revansch i hårdsatsande Kristianstad.

Den storvuxne forwarden om vad som gick fel i SSK.
- De tog dit mig för att spela offensiv hockey, men den rollen fick jag inte. Jag fick inte chansen att visa det en enda gång. Jag tycker att jag gnuggade på bra och förtjänade mer speltid. Det är svårt att komma in i matcher när man bara får spela i fjärdekedjan. Sedan så trivdes jag inte så bra i laget, eller i staden Södertälje. I slutet var det inte ens roligt att gå ner till ishallen och träna, säger Axel Blomqvist till Kristianstadsbladet.

Blomqvist vill bevisa att han - storleken till trots - har mycket hockey i sig och besitter en bra spelförståelse, berättar 21-åringen för tidningen.

KIK-nyförvärvet har för övrigt inget emot att få möta Södertälje i Kvalserien, berättar han för Kristianstadsbladet.

Bonus på de två första insättningarna hos spelbolaget

Mobilbet ger inte bara nya kunder bonus på första insättningen utan även på den andra insättningen. Upp till 1 500 kr bonus.

Klicka här för att hämta bonusarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar