torsdag 10 november 2016

Tingsrydsnyförvärvet: "De var på redan i somras och det var intressant då"

Tingsryd presenterade som bekant en kvalitetsvärvning i går. Nicolai Bryhnisveen - som närmast kommer från spel i den finska högstaligan - ansluter till smålänningarna.

Den 25-årige backen, som var en av Timrås viktigaste spelare i fjol, hade mycket väl kunnat hamna i Taif redan för några månader sedan.

Norrmannen med A-landslagsmeriterna om beslutet att välja Tingsryd.
- Jag ser jättemycket fram emot det. De var på redan i somras och det var intressant då, men då öppnades andra möjligheter att åka till Finland och då gjorde jag det. Sen var de på bollen direkt när de hörde att jag kanske skulle lämna. Det har känts bra hela vägen. Jag har haft bra samtal med Magnus. Jag följde dem ifjol och de har gjort det bra i år också, säger Nicolai Bryhnisveen till Vxonews.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar