måndag 21 november 2016

Mora-forwarden lär hamna i SHL nästa säsong

Pierre Engvall var bra i HockeyAllsvenskan redan i fjol, men har tagit ytterligare ett stort kliv framåt den här säsongen och varit en av de bärande spelarna i tredjeplacerade Mora.

Succén har inte gått obemärkt förbi. Ett flertal SHL-klubbar har redan visat intresse inför nästa säsong - däribland Malmö, avslöjar MrMadhawk.se.

Engvalls svar på frågan om det kommer bli svårt att stå emot locktonerna när SHL-klubbarna erbjuder kontrakt i början av nästa år.
- Säkerligen. Men just nu är jag ganska lugn. Jag har full fokus på Mora. Det är något jag måste ha, och jag vet ingenting just nu, för ingenting är klart med någonting. Men det är klart jag vill spela så högt som möjligt och målet är det, säger den 20-årige forwarden till MrMadhawk.se.

Troja/Ljungby-fostrade Pierre Engvall har mäktat med 16 poäng på 20 allsvenska matcher den här säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar