fredag 11 november 2016

Conny Strömberg: "Det var annat på tiden i Örebro, då man fick flyga nästan överallt"

Västerviksstjärnan Conny Strömberg - som har väldigt mycket erfarenhet av spel i HockeyAllsvenskan - är mycket oroad över andraligans tillbakagång rent ekonomiskt.

Spelgeniet tycker att det bland annat märks när det gäller resorna.
- Bortamatcherna har inte blivit roligare. Får erkänna att jag är lite less på att åka konka runt med buss. Men det är verkligheten vi lever i. Man trodde att det skulle bli bättre när ekonomin såg ut att bli bättre för ett par år sedan. Men det har blivit sämre och nu får vi åka buss tio timmar, spela match och åka hem igen. Det var annat på tiden i Örebro, då man fick flyga nästan överallt och komma hem samma kväll, säger 41-åringen till MrMadhawk.se.

Kontraktet med VIK går ut till våren, men Strömberg har inga planer på att lägga av nästa år. 

Artistens svar på frågan om hur länge han ska fortsätta spela hockey.
- Ja du... Jag är 41 år nu. Så nu är det ett till fyra år. Så det blir nästa säsong också har jag bestämt. Under förutsättning att någon vill ha mig. Jag är inte sämre än för fem-sex år sedan. Jag har inte blivit långsammare och har inte sämre spelsinne. Men jag förstår att folk tror det och det är lätt att tro det, säger Conny Strömberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar