torsdag 27 oktober 2016

Skellefteå-bekantingen: "Jag har sagt att det inte ska bli fler klubbar i Sverige än att jag kan räkna upp dem på en hand"

Leksand, Brynäs, Djurgården, Skellefteå och nu senast Rögle - tillika klubben som han nyligen förlängde kontaktet (till och med nästa säsong) med.

Daniel Widing har med andra ord representerat fem SHL-klubbar. Tanken är att det inte ska bli fler än så.
- Rögle är min femte klubb i SHL, jag har sagt att det inte ska bli fler klubbar i Sverige än att jag kan räkna upp dem på en hand. Så det här blir det sista laget, säger 34-åringen till Helsingborgs Dagblad och skrattar.

Den rutinerade forwarden med det hårda skottet har mäktat med sex poäng på åtta SHL-matcher den här säsongen och varit en av Rögles viktigaste spelare den senaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar