fredag 21 oktober 2016

Anton Cederholm rasar: "Jag är besviken och skitförbannad"

Rögles version utgörs av att det faktum att Anton Cederholm hamnar i AIK för resten av säsongen är ett gemensamt beslut.

Den 21-årige backen har en helt annan version.
- Det var jag som tog initiativet till att avsluta kontraktet. Jag gör det för att ta ansvar för mig och min karriär. Rögle förstår mitt beslut, men jag är besviken och skitförbannad över att inte ha fått en ärlig chans, säger Anton Cederholm till Helsingborgs Dagblad.

Cederholm - som tillhör Vancouver Canucks organisation - är bokförd för åtta SHL-matcher den här säsongen och anser att han har gjort bra ifrån sig när han fått chansen.

Jonstorpsprodukten tycker inte att han har fått någon förklaring av Rögle till den ytterst blygsamma speltiden, berättar han för tidningen.

Den storvuxne backen lämnade Rögle för tre år sedan och lirade i bland annat ECHL innan han lånades ut till Skåne-laget inför den här säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar