lördag 17 september 2016

Södertälje-stjärnan drömmer om att spela ner Leksand i HockeyAllsvenskan

Rutinerade Jonas Westerling är inne på sin andra säsong i Södertälje och har - enligt Dalarnas Tidningars uppgifter - ett optionsår för den nästkommande säsongen.

Därefter lär det vara färdigspelat i det svenska seriesystemet.
- Det blir ju ingen annanstans i Sverige. Det är jag helt övertygad om. Om jag slutar eller kanske gör något år i utlandet kan jag inte säga, säger 34-åringen till Dalarnas Tidningar.

Westerling har rötterna i Mora och inte mycket till övers för Leksand. 

Drömmen är att få vara med om att spela ner LIF i HockeyAllsvenskan.
- Jag skulle vilja spela en "bäst av sju"-serie med Södertälje mot Leksand, gå upp och de åker ur. Då lägger jag av direkt. Jag lovar, säger Jonas Westerling.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår inte varför han hänger upp sig på ett annat lag. Hade Jonas haft fokus på sig själv och sin hockeykarriär istället, hade han kanske tagit sig längre än till Allsvenskan på ett och ett halvt decennium som senior.

Skicka en kommentar