fredag 2 september 2016

Luleå-tränaren hyllar fansens engagemang: "I Luleå är det inte bara hockey under hockeysäsongen"

Luleå slog publikrekordet på damhockeyfronten förra säsongen och finalspelet blev enormt uppmärksammat.

Tränaren Fredrik Glader vill poängtera att LHF-fansens engagemang är mycket stort året runt.
- Det var fantastiskt och det är en underbar miljö att leva i. Uppe i Luleå är det inte bara hockey under hockeysäsongen. Det spelar ingen roll om jag i juni månad går och dricker kaffe på stan så är det någon som kommer fram och vill prata hockey men som också är passionerade och intresserade. Hockeyn där uppe är fantastiskt stor oavsett om det är dam eller herr, säger Luleås succétränare till Hockeysverige.se och fortsätter:
- Luleå Hockey betyder mycket för många människor där uppe... jag ryser i kroppen när du ställer den här frågan och jag tänker efter hur det har varit för oss.

Glader är inte orolig över att det stora intresset för damhockeyn är lite av "nyhetens behag".
- Nej, det tror jag inte. Tittar du på sociala medier så är det fortfarande Luleåfans som är otroligt passionerade. Fans som brinner för klubben Luleå Hockey oavsett om det handlar om J20, J18, damlag eller herrlag, säger han och fortsätter:
- Jag ser det absolut inte som ett nyhetens behag utan snarare som att folket där uppe har upptäckt charmen med damhockeyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar