tisdag 16 augusti 2016

Södertälje-backen: "Det hade varit jättekul att spela upp SSK dit och göra SSK till ett stabilt SHL-lag"

Adam Hansen var med om att spela ner Södertälje i Hockeyettan, varpå han tog revansch i fjol genom att få vara med om den snabba allsvenska återkomsten.

Den 22-årige backen - som väntas bli en av lagets viktigaste spelare även den här säsongen - har betydligt högre ambitioner än spel i andraligan.
- Man vill väl spela på så hög nivå som möjligt. SHL. Det hade varit jättekul att spela upp SSK dit och göra SSK till ett stabilt SHL-lag. Sedan får man se var livet tar en, säger Adam Hansen till LT.

Hansen var inte ordinarie under hela säsongen när han senast spelade i HockeyAllsvenskan.
- Jag tycker inte att jag har fått visa upp mig än på den här nivån. Förra året fick jag mycket förtroende av "Matte" (Waltin). Förhoppningsvis fortsätter det den här säsongen också. Jag vill bli en stabil allsvensk back först, och sedan ta steget vidare uppåt, säger SSK-backen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar