måndag 8 augusti 2016

Skellefteå-nyförvärvet: "Jag vill se om jag nått taket eller kan gå ännu längre"

Gustaf Lindvall spenderade större delen av säsongen 2014/2015 på Hockeyettan-nivå som 24-åring, varpå han fick genombrottet i fjol och var en av AIK:s viktigaste spelare.

Skellefteå-produkten - som är tillbaka i moderklubben efter sex år på annat håll - anser att målvaktstränaren Stefan Persson har stor del i "revanschen".
- Vi kom väldigt bra överens och såg på saker på ett liknande sätt. Jag frågade honom vad jag behövde göra för att få jobba med honom och han sa att jag kunde komma dit som tredjemålvakt och bli utlånad till Arlanda Wings utan lön, säger Gustaf Lindvall till Norran.

Västerbottningen om målsättningen framöver.
- Bara att utvecklas. Jag sätter aldrig upp något mål om vad jag ska ha i räddningsprocent eller så där. Jag har bitar i spelet som jag vill bli bättre på och den dagen jag lägger skridskorna på hyllan vill jag kunna se hur bra jag blev. Jag vill se om jag nått taket eller kan gå ännu längre, säger SKE-målvakten.

Lindvall har - utöver AIK och Arlanda - fått speltid i Sundsvall, Timrå, Västerås och Tingsryd de senaste åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar