söndag 7 augusti 2016

Pär Arlbrandt hyllar Roger Rönnberg och Roger Kyrö

Pär Arlbrandt misslyckades i både HV71 och Södertälje på SHL-nivå, varpå allt lossnade när han fick chansen i Luleå säsongen 2009/2010.

Den 33-årige liraren är tacksam över att han fick så pass mycket förtroende av tränarduon Roger Rönnberg och Roger Kyrö.
- Jag hade tur som fick komma till Västerås just när jag kom dit och sen fick chansen med Niklas i Luleå. De hade Roger Rönnberg och Roger Kyrö som tränare den säsongen och gav oss verkligen chansen, även när det gick lite knackigt i början. Jag har verkligen dem att tacka för mycket, säger Pär Arlbrandt till Hockeysverige.se.

Smålänningen återvände till HV71 i slutet av förra säsongen och sajnade ett kontrakt som sträcker sig över säsongen 2016/2017, men det var aldrig aktuellt att skriva ett långtidskontrakt med moderklubben.

Arlbrandt motiverar dels beslutet med att det blir lättare att motivera sig till att prestera med ett kortare kontrakt. 
- Sen vill man ju känna att man hänger med också. Jag skulle skämmas om jag satt på ett långt kontrakt och det visade sig att jag inte längre hängde med, säger han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar