söndag 21 augusti 2016

Linköpingsdoldisen: "Jag har tillräckligt med kvalitet för att spela i SHL"

Emil Kristensen platsade inte ens i Rögle förra säsongen och fick spendera en stor del av säsongen i allsvenska Oskarshamn.

Många blev förvånade när Linköping värvade dansken och 23-åringen med landslagsmeriterna har onekligen mycket att bevisa.

RBK-bekantingen - som har sajnat ett tvåårskontrakt med östgötarna - är övertygad om att han kommer få betydligt mer förtroende i LHC.
- Jag blev jätteglad när LHC hörde av sig. Det var lite snack om ett lån redan runt jul förra året, men då blev det inget. Nu är det upp till mig att ta chansen också. Jag känner att jag har mer att ge och att jag har tillräckligt med kvalitet för att spela i SHL. Jag tror att jag får bättre villkor för att göra det här, säger Emil Kristensen till Corren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar