fredag 12 augusti 2016

Kiruna-kuggen: "Jag tror att norra kan bli en otroligt bra serie i år"

Kiruna har ett intressant lag på gång. SHL-meriterade Marcus Fornell utgör en av ett antal spännande nytillskott.

Linköpingsbekantingen - som tillhörde söderettanlaget Kallinge/Ronneby i fjol - anser att norrettans slagkraft var en viktig del i klubbvalet.
- Jag tror att norra kan bli en otroligt bra serie i år och jag vill naturligtvis spela på så hög nivå som möjligt. Jag vill ta nästa steg, säger 22-åringen till Hockeyettan.se.

Fornell lyfter fram ytterligare en positiv aspekt.
- Jag tror att det är mer fartfylld hockey, det kommer gå fort på isen och det passar mig riktigt bra. Det är inte lika taktiskt och statiskt här. Jag har alltid haft en bra skridskoåkning och det är skönt när man kan få trampa ut, säger Kif-forwarden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar