onsdag 10 augusti 2016

Kael Mouillierat: "Du måste vara en komplett spelare för att spela i den här ligan"

Luleå-nyförvärvet Kael Mouillierat - tillika den enda av LHF:s två spetscenternyförvärv som har hunnit träna med laget (Tim Kennedy ansluter inte förrän i september på grund av familjeskäl) - ser sig som en tvåvägscenter.
- Jag tror att de har tagit in mig för att skapa poäng och bidra offensivt. Men du måste vara en komplett spelare för att spela i den här ligan och vara bra i båda zonerna. Jag kommer inte fuska och bara satsa på offensiven utan jag måste även ta ansvar i defensiven också, det är det jag vill göra, säger 28-åringen till Norrbottens-Kuriren.

Kanadensaren har bildat en kedja bestående av skridskosnabbe Bill Sweatt och skottstarke Petter Emanuelsson den senaste tiden.

Mouillierat trivs bra i den omgivningen och tror att trion kommer lyckas bra om det blir en fortsättning även när matchandet drar igång, berättar han för tidningen.

LHF drabbar samman med Kärpät i morgon och Asplöven på lördag.

1 kommentar:

Dragos sa...

Banzai Asplöven, vi har slagit Luleå förut!

Skicka en kommentar