torsdag 4 augusti 2016

Emil Sylvegård: "Min roll är att vara ett litet svin"

Emil Sylvegård hade heta duster med den dåvarande Frölunda-liraren Mathis Olimb under sin första säsong (2014/2015) i Luleå.

Nu lirar duon i samma lag.
- Vi skrattade åt det häromdagen. Jag var på honom ganska mycket, minns jag. Min roll är att vara ett litet svin och sprida energi till laget och till mig själv. Det trivs jag jättebra med. Egentligen spelar det ingen roll vem som gör det ena eller det andra. Bara laget vinner, säger Linköpingsnyförvärvet till Corren.

Sylvegård hade en utpräglad "brunkarroll" i Luleå och blev något av en publikfavorit med sin tuffa spelstil.

Malmö-bekantingen anser emellertid att han även besitter offensiva kvaliteter.
- Jag har varit den spelaren en gång i tiden, så jag har det i mig. Vi jobbar på att få fram det mer nu. Samtidigt får jag inte tappa det jag står för. Det fysiska spelet, gå rakt på mål, vara tuff och jobbig att möta. Det gäller att veta vad du är bra på, säger Emil Sylvegård.

Den storvuxne forwarden svarade för 30 poäng på 127 SHL- och SM-slutspelsmatcher i LHF-tröjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar