onsdag 3 augusti 2016

Den Tre Kronor-meriterade forwarden är fortfarande aktuell för det allsvenska laget

Timrå är på jakt efter Sebastian Lauritzen, vilket varit känt i några månaders tid.

Den Tre Kronor-meriterade forwarden ser fortfarande Tik som ett intressant alternativ.

Medelpadingarna jobbar hårt på att hitta ett civilt jobb till 32-åringen - om så blir fallet talar mycket för att han sajnar.

Sebastian Lauritzen om det aktuella läget.
- Det är svårt att säga när jag har ett svar att ge, men jag kan tänka mig slutet av denna vecka eventuellt. Jag kan inte lova till 100 procent men det bör hända något snart. Alla lag ute i Europa går på is just nu och det skulle vara skönt att vara med. Förra året kom jag till Finland två dagar innan seriepremiären och det var tufft, säger han till Sundsvalls Tidning.

Laurtizen kommer närmast från spel i den finska högstaligan och har tidigare bland annat representerat Djurgården på SHL-nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar