tisdag 9 augusti 2016

Cumiskey: "Jag kan utnyttja min skridskoåkning på ett annat sätt när det blir större rinkar"

Kyle Cumiskey var en av Modos viktigaste spelare under sin första SHL-sejour. Den 29-årige kanadensaren är glad över att vara tillbaka i svensk hockey igen och trivs alldeles utmärkt med att spela på stor rink.

Skellefteås prestigenyförvärv anser att han alltjämt har en uppsida.
- Jag känner att jag fortfarande kan utvecklas. Och jag har hört mycket gott om Skellefteås organisation och hur hårt de tränar. Dessutom trivdes jag alldeles utmärkt i den svenska ligan när jag var här i Modo. Jag kan utnyttja min skridskoåkning på ett annat sätt när det blir större rinkar, säger Kyle Cumiskey till Norran.

Den NHL-meriterade backen har bra koll på Joakim Lindström och Oscar Möller - tillika två av Skellefteås slagkraftiga nytillskott - sedan tidigare.
- Jag vet hur duktiga spelare det är tack vare min tid i Modo. Det ska bli roligare att spela med dem än mot, säger SKE-nyförvärvet.

Cumiskey har noterats för hela 60 poäng på 91 SHL-matcher och väntas bli en av ligans vassaste backar den här säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar