torsdag 11 augusti 2016

Christian Jaros: "Fantastiskt att spela med Ilari"

A-landslagsmeriterade Christian Jaros var inte ens ordinarie i Luleå under den första säsongshalvan, varpå allt lossande därefter när han fick chansen med defensivt skicklige Ilari Melart.

Det är ingen överdrift att påstå att firma Jaros/Melart var ett av SHL:s vassaste backpar under den andra säsongshalvan.

Backparet har kamperat ihop även den här säsongen.
- Jag vill starta säsongen som jag avslutade den förra. Jag har sagt det massor av gånger att det var fantastiskt att spela med Ilari. Han vet vad jag vill göra på isen och jag vet vad han vill göra. Vi förstår varandra bra, säger 20-åringen till NSD.

Slovaken med tvåvägsegenskaperna noterades för fem poäng på 35 SHL- och SM-slutspelsmatcher samt hade +6 på plus/minus-fronten i fjol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar