fredag 26 augusti 2016

Bloggprofilen Joakim Englund byter stil: "Är en snäll kille som vill följa de regler och riktlinjer som finns"

Västerviksbacken Joakim Englunds högintressanta blogg har engagerat och berört de senaste åren.

Englund har gjort sig känd som något av en "retsticka" och inte minst retat upp Troja/Ljungby-fansen.

Bloggen kommer dock få en mindre "kontroversiell" karaktär framledes.

VIK-backen om beslutet:

"Nu har det dock kommit till min kännedom att Hockeyallsvenskan inte uppskattar att man i media uttrycker sig i negativa termer, typ nedlåtande eller nedsättande om sina seriekollegor som de så fint kallar det. Jag vet ej vad repressalierna kan tänkas bli om man fortsätter med detta trots tillsägelser. Jag vill heller inte stanna kvar i detta fack och undersöka saken närmre. Även om jag ibland, eller ganska ofta, trampat mina motståndare eller främst motståndarfans på tårna så är jag en snäll kille som vill följa de regler och riktlinjer som finns. Det sistnämnda gäller både på och utanför hockeyrinken. Därför har jag tagit beslutet att inte blogga lika frekvent framöver", skriver Joakim Englund i bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar