onsdag 10 augusti 2016

Arlanda siktar på AllEttan-spel

Arlanda tvingades kvalspela för Hockeyettan-existensen i fjol. Ambitionerna är betydligt högre den här säsongen.

Siktet är närmare bestämt inställt på AllEttan-spel.
- Såklart hoppas jag att vi ska vara en av de fem första lagen i serien. Vår primära målsättning i år är att börja resan mot att vara en klubb som levererar bra förutsättningar för spelare som vill vidare i sina karriärer. Lyckas vi med det så ska Wings bli ett mycket jobbigt lag att möta denna säsong, säger tränaren Björn Lidström till Väsbys hemsida.

Björn Lidström tycker att Hockeyettan gör ett bra jobb, men är kritisk till de enskilda klubbarnas bristfälliga långsiktighet.
- Hockeyettan tycker jag gör ett bra jobb för att stärka produkten. Men som jag nämnde tidigare så tycker jag att klubbarna bör ta ett större ansvar för att utveckla spelare och jobba långsiktigt. Det är för många klubbar som bara satsar ett år i taget. Här måste man som ansvarig i styrelsen ta beslut om att bygga sin verksamhet över tid. En femårsplan minst och sedan orka och våga stå fast vid den. Får vi fler klubbar i Hockeyettan som gör det så tror jag att vi kommer få en väldigt positivt utveckling inom ettan och svensk hockey, säger Arlandas tränare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar