måndag 6 juni 2016

Tom Linder tror att Oskarshamn kan bli ett topplag

Många har höga förväntningar på Oskarshamn efter den gångna succésäsongen. De höga förväntingarna är i allra högsta grad befogade - inte minst med tanke på att klassbacken Tom Linder är tillbaka i moderklubben.

Den storvuxne tvåvägsbacken tror att IKO har goda möjligheter att bli ett topplag.
- Jag tror att Fredrik (Söderström, tränare) och Roger (Jönsson, sportchef) lärde sig mycket under den säsongen när det gäller att hantera förväntningar. Jag tycker det känns riktigt bra med truppen vi har, och dessutom ska det in någon spets till. Jag tror det kan bli riktigt bra och att vi kan bli ett lag för toppen, säger Tom Linder till Hockeyallsvenskan.se.

SHL-meriterade Tom Linder var en av nyckelspelarna när Karlskrona tog steget upp i högstaligan förra året och fick ett offensivt genombrott. 
- Jag spelade lite powerplay i Växjö också, men hade inte en lika central roll som i KHK. Men jag trivs med att spela i den spelformen och hoppas få stort ansvar i IKO också, säger Oskarshamnsnyförvärvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar