söndag 5 juni 2016

Timrås supertalang: "En scout bad mig betygsätta hur bra frukost jag äter, mellan ett till tio"

Supertalangen Jonathan Dahlén - som mycket väl kan bli draftad redan i förstarundan - har varit i kontakt med många NHL-klubbar den senaste tiden.

Timrås stjärnforward ger ett exempel på hur noggranna klubbarna kan vara när det gäller smådetaljer.
- En scout bad mig betygsätta hur bra frukost jag äter, mellan ett till tio. Sedan sa han att han frågade eftersom han sett mig äta våfflor till frukost i Norrköping en gång. Det var en liten tankeställare, säger 18-åringen till Sundsvalls Tidning.

Jämtlänningen gjorde succé i Tik den gångna säsongen och var en av lagets viktigaste spelare - inte minst i slutspelsserien, där han mäktade med hela sju poäng (varav sex baljor) på fem matcher.

Jonathan Dahlén är en av många högintressanta spelare i ett Timrå som har något stort på gång inför den kommande säsongen och mycket väl - till skillnad från de senare åren - kan få ihop ett lag som utmanar toppskiktet i HockeyAllsvenskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar