onsdag 8 juni 2016

Stjärnan nobbar SHL

Derek Ryan har ryktats vara aktuell för Örebro inför den kommande säsongen, men nu står det klart att det inte blir någon comeback i ÖHK redan i år för den offensivt skicklige centern.

Jänkaren bekräftar att Örebro samt Frölunda har visat intresse.
- Sverige var ett alternativ i början, men jag, min familj och min agent tänkte att vid den här tiden i min karriär så föredrar jag Schweiz om jag ska tillbaka till Europa. Jag har inte spelat där, jag har hört mycket gott om det och pengarna är lite bättre, säger 29-åringen till NSD-reportern Henrik Danielsson.

Ryan anslöt till Örebro inför säsongen 2014/2015 och svarade för hela 60 poäng på 55 SHL-matcher.

ÖHK-bekantingen fick prova på NHL-spel i fjol, men huserade mestadels på AHL-nivå, där han var en framträdande pjäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar