måndag 6 juni 2016

Karlskronas stjärnnyförvärv: "Jag har fått höra skitsnack som att jag är loj och lat och inte vill träna"

Mattias Karlsson är ett av de vassaste backnyförvärven inför SHL 2016/2017 hittills och har hyllats av många välinitierade.

Det finns dock en liten skara som fortfarande ifrågasätter backbjässen.
- Jag har fått höra skitsnack som att jag är loj och lat och inte vill träna. Det eskalerade lite när jag bröt kontraktet med HV71, men folk får tro vad de vill, säger 31-åringen till KVP.

KHK-nyförvärvet anser att kritiken delvis var befogad en gång i tiden, men det var väldigt länge sedan.
- Det var i mina yngre år som jag inte tränade som bäst. Jag försökte spela på min talang men någonstans på vägen har polletten trillat ner. Nu är det oförtjänt, säger Mattias Karlsson.

Den hårdskjutande backen väntas få en nyckelroll i Karlskrona den kommande säsongen och lär inte minst få massvis med istid i powerplay.

Hitta rätt i spelbolagsdjungeln
Hos Spelbolagsjakt.se kan ni jämföra, filtrera och läsa genomförliga guider om alla spelbolag. Hitta det bolaget och bonusen som passar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar