torsdag 9 juni 2016

Den svenske stjärncentern siktar på KHL-spel

Kreative Linus Videll är kontraktslös efter att ha lirat i KHL de senaste åren. Det verkar dock inte bli en SHL-comeback redan den kommande säsongen.

Den före detta Södertälje-stjärnan - som har nobbat ett antal KHL-klubbar - om sina tankar angående framtidsplanerna.
- Det är ändå KHL som är huvudalternativet än så länge. Det är det jag siktar på och där jag vill ha något - men på rätt ställe. Vi får se hur det löser sig men jag har känt att jag kan vänta ett tag på det och se vad det blir för öppningar. Jag har inte haft någon panik och stress heller, säger 31-åringen till NSD-reportern Jimmy Stålnacke.

Stockholmaren anslöt till dåvarande SHL-mässiga AIK säsongen 2011/2012, varpå han lämnade laget i ett tidigt skede av säsongen.

Videll har noterats för 115 poäng på 207 matcher i världens näst bästa hockeyligan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar