måndag 30 maj 2016

Ytterligare en spetsspelare till Östersund

Hårdsatsande Östersund har som bekant värvat Carl Ackered - tillika spelaren som rankades som det bästa nyförvärvet inför Hockeyettan 2016/2017 här på Dragskott.nu - sedan tidigare.

Nu står det klart att ytterligare en spetsspelare förstärker jämtlänningarna. Det handlar om SHL-meriterade David Lillieström Karlsson.

Den kreative forwarden kommer närmast från spel i Kallinge/Ronneby, där han noterades för 20 poäng på 30 matcher den gångna säsongen och är bokförd för sju pinnar på 49 allsvenska bataljer.

David Lillieström Karlsson om beslutet att välja ÖIK.
- Ambitionen är alltid är alltid att komma till ett lag där jag får spela mycket. Nu känner jag att jag behöver ett år till för att ta nästa steg. Det är inte kul att spela tio minuter i allsvenskan, då får det vara. Jag älskar hockey och det är därför jag håller på. Det är riktigt bra hockey i division 1 också, så det kändes självklart att gå till Östersund, säger den 23-årige AIK-bekantingen till ÖP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar