fredag 27 maj 2016

Rommel om beslutet att välja Bik Karlskoga: "Det var väl ett tufft val"

Henrik Rommel betraktas av många välinitierade som en fyndvärvning av Bik Karlskoga.

Många klubbar var intresserade och det var på intet sätt givet att välja spel i Bik.
- Det var väl ett tufft val. Men jag kom slutligen fram till att Karlskoga kändes bättre, och jag har verkligen inte ångrat mitt val. Allt runt omkring känns kanon för tillfället, säger den 21-årige forwarden till Bik Karlskogas hemsida.

Rommel inledde fjolårssäsongen på Hockeyettan-nivå i Kumla-dressen, varpå han värvades till Almtuna.
- Jag kom till Almtuna i november, spelade väl cirka 40 matcher där. Det var en bra tid, jag fick ganska mycket istid och det gick väl helt okej överlag, säger Bik Karlskoga-nyförvärvet.

AIK-produkten svarade för 16 poäng - varav elva mål - på 39 matcher i Almtuna den gångna säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar