söndag 29 maj 2016

Division 2-klubbens supervärvning

Jonas Pontusson har varit en vass forward på Hockeyettan-nivå i flera års tid. Nu står det klart att liraren hamnar i Division 2 - trots att han bara är 26 år.

HA74 utgör den nya klubbadressen.

Det var bland annat sociala skäl som resulterade i klubbvalet.
- Jag har precis köpt lägenhet här i Växjö där jag pluggar. Och när det blev klart att jag inte fick stanna i Troja så hörde Viktor Torstensson av sig, jag har ju spelat med honom tidigare. Jag hade även erbjudande från Nybro men helhetslösningen med HA74 blev bättre. Dels får jag hjälp med lite jobb i sommar och sedan kan jag pendla med Olof (Svensson) från Växjö, säger Jonas Pontusson till Vetlanda-Posten.

Pontusson har 15 allsvenska matcher på meritlistan och kan stoltsera med 237 pinnar på 263 matcher i Hockeyettan-sammanhang.

Bethard - Ny sportbookie ger nya kunder 1 000 kronor bonus!
Bethard storsatsar på sporten och ger nya kunder 1 000 kr oddsbonus via denna länk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar