fredag 27 maj 2016

Den SHL-meriterade backen hamnar i Hockeyettan

Forshaga har värvat stjärnforwarden Johan Erkgärds - en spelare som rankades som en av de tio vassaste nyförvärven inför Hockeyettan 2016/2017 här på Dragskott.nu - sedan tidigare.

Nu står det klart att ytterligare en tung pjäs med Hockeyettan-mått mätt förstärker värmlänningarna.

Det handlar om HV71-bekantingen Niclas Edman.

Den 25-årige backen - som kan ståta med 143 allsvenska matcher på meritlistan - har sajnat ett kontrakt som sträcker sig över den kommande säsongen.

Niclas Edman om beslutet att välja lilla Forshaga.
- Jag ville komma närmare hem, då jag har bott borta de senaste fem säsongerna och då passade Forshaga väldigt bra. Jag har haft ganska bra koll de senaste åren då jag har haft många kompisar som spelat här. Det kändes som de tog ett steg i rätt riktning förra säsongen och jag hoppas att vi kan ta ett till denna säsong, säger han till klubbens Facebook-sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar